- Zarządzanie Projektem w całym okresie jego realizacji na zasadach i warunkach określonych we wniosku o dofinansowanie.
- Reprezentowanie Beneficjenta we wszystkich sprawach organizacyjnych, technicznych, prawnych i finansowych związanych z realizacją Projektu.
- Koordynację wszystkich działań konsultantów zewnętrznych pełniących usługi w zakresie pomocy technicznej, pełnienia nadzorów wykonawczych (Inżynier Kontraktu), prowadzących monitoring realizacji Projektu.
- Prowadzenie pełnej obsługi finansowo-księgowej zgodnie z zapisami Ustawy o rachunkowości, Ustawy o finansach publicznych oraz wytycznych Instytucji Zarządzającej i Instytucji Pośredniczącej.
- Sporządzanie i przedstawianie raportów dotyczących realizacji Projektu oraz dokumentacji związanej z uruchamianiem płatności i rozliczeń.
- Dokonywanie czynności odbiorowych, egzekwowanie i dochodzenie od wykonawców robót i usług należnych odszkodowań i kar.
- Gromadzenie i archiwizowanie dokumentów związanych z realizacją Projektu.
Zarządzanie dużym projektem inwestycyjnym wymaga zarówno wiedzy technicznej, jak i prawnej i ekonomicznej. Zostało to odzwierciedlone w strukturze JRP, która jest podzielona na:
- stanowisko ds. obsługi formalnej i monitoringu,
- stanowisko ds. obsługi finansowo-księgowej,
- stanowisko ds. obsługi technicznej,
- stanowisko ds. administracyjnych i zamówień publicznych,
- radca prawny.
Bieżącą pracę koordynuje Kierownik JRP. Wszystkie najistotniejsze decyzje podejmowane w trakcie realizacji projektu muszą być zatwierdzone przez Pełnomocnika ds. Realizacji Projektu (MAO).
SKŁAD JEDNOSTKI REALIZUJĄCEJ PROJEKT
NAJWAŻNIEJSZE OSOBY W PROJEKCIE:
Pełnomocnik ds. Realizacji Projektu (MAO)
Witold Goszczyński - Prezes Zarządu "Zakładu Gospodarki Komunalnej w Szamotułach" Sp. z o.o.
tel. 61-29-218-29
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.">Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Zastępca MAO
Małgorzata Mieżał
tel. 61-29-218-29 wew. 36
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.">księTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Kierownik JRP
Ewa Łęgosz
tel. 61-29-218-29 wew. 41,
tel. kom. 661-430-106
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.">Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Specjalista ds. Administracyjnych i Zamówień Publicznych
Agata Kocik
tel. 61-29-218-29 wew. 29
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.">Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Specjalista ds. Technicznych
Janusz Manszewski
tel. Kom. 508-100-210
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.">Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Specjalista ds. Obsługi Formalnej i Monitoringu
Jakub Kulig
tel. 61-29-218-29 wew. 41
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Specjalista ds. Obsługi Finansowo-Księgowej
Magdalena Buchholz
tel. 61-29-218-29 wew. 41
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.">Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
ZADANIA OSÓB ZATRUDNIONYCH W JRP
ZAKRES ZADAŃ KIEROWNIA JRP
- Współpraca z Pełnomocnikiem ds. Realizacji Projektu (MAO)
- Nadzór nad realizacją projektu zgodnie z postanowieniami Umowy o dofinansowaniu i dotyczących przewidzianego dla Projektu zakresu rzeczowego, budżetu i efektu ekologicznego, procedurami kontraktowymi oraz założeniami kosztowymi, terminowymi i jakościowymi
- Koordynacja zadań i współpracy wszystkich uczestników Projektu, w tym Przedstawicieli Wykonawców umów na Roboty , Usługi i Dostawy Sprzętu
- Kierowanie, koordynowanie, nadzorowanie nad pracownikami JRP
- Przygotowanie strategii realizacji Projektu, harmonogramów realizacji i planów płatności
- Przygotowanie raportów, sprawozdań i informacji z przebiegu realizacji Projektu
- Organizacja procesu realizacji Projektu i współpraca z podmiotami zaangażowanymi w realizację Projektu
- Opracowywanie i wdrażanie procedur JRP
- Organizowanie spotkań JRP
- Monitorowanie postępu prac zgodnego z Harmonogramem Rzeczowo-Finansowym
- Nadzór nad prawidłowością prowadzenia dokumentacji Projektu i zapewnienie jej archiwizacji
- Udział w postępowaniach przetargowych dla kontraktów na Usługi, Roboty i Dostawy
- Zapewnienie sprawowania właściwego nadzoru przez Inżyniera Kontraktu – zgodnie z warunkami FIDIC i podpisanego Kontraktu
- Zapewnienie właściwego wsparcia merytorycznego JRP, udzielanego w ramach usług Pomocy Technicznej, nadzór i monitorowanie właściwego wypełniania zobowiązań Wykonawcy Usług Pomocy Technicznej zgodnie z warunkami podpisanego Kontraktu
- Zarządzanie ryzykiem projektowym
- Współpraca z NFOŚiGW oraz WFOŚiGW w zakresie realizacji Projektu
- Zatwierdzanie oraz nadzór nad sporządzaniem i aktualizacją Planu finansowania Projektu, Harmonogramu Realizacji Projektu, Harmonogramu Rzeczowo-Finansowego i Harmonogramu Procedur Przetargowych
- Uzasadnianie koniecznych zmian w Projekcie i pozyskiwanie niezbędnych zatwierdzeń i akceptacji
- Nadzór nad prowadzeniem rachunkowości Projektu oraz zapewnienie ciągłości finansowania Projektu w terminach i na warunkach określonych w Umowie o dofinansowaniu, Kontraktach na Roboty, Usługi i Dostawy
- Reprezentowanie JRP wobec innych organizacji i instytucji
- Nadzór nad rekrutacją, szkoleniem, oceną i rozwojem kompetencji podległych pracowników
- Tworzenie i kontrola realizacji planu działania JRP, delegowanie zadań podległym pracownikom
- Sprawdzanie poprawności i kompletności kontraktów pod kątem merytorycznym i formalnym, zatwierdzanie i zapewnienie prawidłowego trybu podpisywania umów
- Akceptacja wyliczeń obliczania efektu ekologicznego, monitorowanie zagrożeń osiągnięcia założonych wielkości efektu, podejmowanie działań minimalizujących zagrożenia osiągnięcia efektu dla Projektu
- Nadzór nad spójnością, kompletnością i terminowością sprawozdawczości prowadzonej na potrzeby instytucji zewnętrznych, zatwierdzanie przygotowywanych przez Zespoły sprawozdań i raportów okresowych i końcowych
ZAKRES ZADAŃ SPECJALISTY DS. OBSŁUGI FINANSOWO-KSIĘGOWEJ
- Prowadzenie rachunkowość Projektu przy zastosowaniu systemu wyodrębnionej rachunkowości, w połączeniu z odpowiednimi numerami wydzielonych kont w systemie finansowo – księgowym programu finansowo-księgowego firmy „Tytan”, stosowanym przez Spółkę
- Sporządzanie i aktualizacja Harmonogramów rzeczowo-finansowych
- Sporządzanie i aktualizacja Planów finansowania Projektu oraz Planu wystąpień o środki dotacji
- Monitoring zgodności realizacji płatności zgodnie z zapisami kontraktów
- Weryfikacja poprawności dokumentacji finansowej, weryfikacja świadectw płatności/faktur
- Analiza kosztów kwalifikowanych i niekwalifikowanych
- Zapewnienie terminowej realizacji płatności
- Prowadzenie ewidencji operacji finansowych, faktur, zaliczek związanych z realizacją Projektu
- Sporządzanie informacji, sprawozdań, raportów z realizacji Projektu w zakresie ekonomiczno finansowym dla instytucji finansujących i kontrolnych,
- Przygotowywanie podstawowych danych do audytu finansowego Projektu
- Sprawdzanie pod względem formalnym i rachunkowym dokumentów finansowych
- Koordynowanie pozyskiwaniem środków finansowych niezbędnych dla prawidłowej realizacji Projektu (kredyty bankowe, pożyczki, dotacja z FS.)
- Zapewnianie terminowej płatności rat oraz rozliczania kredytów i pożyczek zaciągniętych na potrzeby realizacji Projektu
- Przestrzeganie procedur, instrukcji wdrażania i realizacji Projektu w ramach Funduszu Spójności oraz Umowy o dofinansowanie
- Współpraca z Głównym Księgowym Spółki w celu zapewnienia ciągłości finansowania Projektu zgodnie z Planem finansowania Projektu, Harmonogramem Rzeczowo-Finansowym i Harmonogramem Realizacji Projektu
- Wykonywanie innych zadań i czynności zleconych przez Kierownika JRP
ZAKRES ZADAŃ SPECJALISTY DS. ADMINISTRACYJNYCH I ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
- Zapewnienie wglądu w dokumentację związaną z realizacją Projektu uprawnionym osobom i instytucjom
- Organizacja obiegu korespondencji i dokumentacji związanej z realizacją Projektu
- Organizacja, obsługa administracyjna i protokołowanie spotkań związanych z realizacją Projektu i jego zarządzaniem
- Gromadzenie i archiwizacja oraz udostępnianie dokumentacji związanej z realizacją Projektu, w sposób zgodny z Procedurami JRP i obiegiem dokumentów w Spółce(w zakresie raportowania i administracji)
- Prowadzenie Rejestrów Udostępnionych Dokumentów związanych z realizacją Projektu
- Organizacja oraz nadzór nad strona internetową Projektu: przygotowywanie, kontrola i aktualizacja zawartości
- Organizacja oraz prowadzenie foto-archiwum z realizacji Projektu oraz archiwum efektów podejmowanych działań
- Opracowanie harmonogramów przetargów dla poszczególnych zadań w ramach Projektu
- Prowadzenie Rejestru Postępowań Przetargowych oraz Rejestru Kontraktów,
- Opracowanie SIWZ dla poszczególnych przetargów, a także ogłoszeń o rozpoczęciu postępowania, opisu technicznego przedmiotu zamówienia
- Prowadzenie dokumentacji postępowań przetargowych w sposób przejrzysty, czytelny, zgodny z ustawą Prawo zamówień publicznych
- Opracowanie wzoru umów z wykonawcami na poszczególne zadania w ramach Projektu
- Nadzorowanie wykonania umów przez wykonawców, w szczególności w zakresie terminu wykonania przedmiotu zamówienia, składania wymaganych dokumentów w określonych ustawowo terminach zapłaty należnych odsetek karnych
- Utrzymywanie kontaktów z wykonawcami na etapie prowadzenia postępowania przetargowego, w tym udzielanie odpowiedzi na zapytania oferentów, prowadzenie bieżącej korespondencji oraz rozmów roboczych
- Wykonywanie innych czynności z zakresu postępowań przetargowych i zamówień z wolnej ręki wynikających ze specyfiki Projektu
- Zapewnienie wymaganych przepisami prawa warunków i okresu przechowywania dokumentów związanych z udzielaniem zamówień oraz umów z Wykonawcami
- Obsługa kontroli i audytów Projektu, obejmujących procedury i czynności związane z udzielaniem zamówień
- Przygotowywanie danych do raportów na potrzeby uprawnionych instytucji
- Podejmowanie działań zmierzających do wyeliminowania konfliktu interesów w rozumieniu przepisów prawa
- Przestrzeganie procedur, instrukcji wdrażania i realizacji projektu w ramach Funduszu Spójności oraz Umowy o dofinansowanie
- Wykonywanie innych zadań i czynności zleconych przez Kierownika JRP
ZAKRES ZADAŃ SPECJALISTY DS. TECHNICZNYCH
- Przestrzeganie procedur, instrukcji wdrażania i realizacji projektu w ramach Funduszu Spójności oraz Umowy o dofinansowanie
- Uzgadnianie harmonogramów i planów inwestycyjnych w zakresie Projektu
- Weryfikowanie Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia dla kontraktów na roboty oraz przygotowanie opisu przedmiotu zamówienia dla kontraktów usługowych
- Zapewnienie właściwego nadzoru i zarządzania realizacją Robót, wykonywanych w ramach usług Inżyniera Kontraktu, nadzór i monitorowanie właściwego wypełniania zobowiązań Wykonawcy Usług Inżyniera w ramach podpisanego Kontraktu
- Bezpośrednie prowadzenie monitoringu technicznego dla całości Projektu, kontrola i sprawozdawczość z postępu robót i realizacji zakresu rzeczowego kontraktu
- Zatwierdzanie i prowadzenie dokumentacji technicznej kontraktu oraz jej udostępnianie uprawnionym osobom i instytucjom
- Weryfikacja raportów Inżyniera Kontraktu w zakresie organizacyjnym, technicznym i terminowym
- Weryfikacja świadectw płatności i faktur wykonawców pod względem rzeczowym i technicznym oraz zgodności merytorycznej
- Pozyskiwanie i aktualizacja decyzji administracyjnych i pozwoleń
- Branie udziału w naradach koordynacyjnych w toku realizacji inwestycji
- Sporządzanie sprawozdań i raportów z realizacji inwestycji oraz niezbędnych materiałów i analiz w tym zakresie
- Prowadzenie korespondencji tematycznej
- Udzielanie pomocy Wykonawcy w uzgodnieniach projektów, do których wykonania jest zobowiązany na podstawie kontraktu
- Organizacja i prowadzenie narad koordynacyjnych na terenie wykonywania prac budowlanych określonych kontraktem, narad technicznych z udziałem Inżyniera Kontraktu, Nadzoru Autorskiego i Wykonawcy
- Kontrola zgodności realizacji prac budowlanych z: prawem budowlanym, wymogami technicznymi i jakościowymi oraz zakresem i wymogami kontraktu,
- Zapewnienie realizacji Robót w warunkach zgodnych z zasadami BHP
- Uczestniczenie w odbiorach, testach, badaniach, rozruchach inwestycji realizowanych w ramach Projektu
- Rozwiązywanie problemów technicznych mających wpływ na czas, jakość i koszty realizacji kontraktu
- Uczestniczenie w rozliczeniach prowadzonych inwestycji
- Uczestniczenie w procedurach przekazywania placu budowy
- Prowadzenie monitoringu usuwania wad i niedoróbek
- Opiniowanie wniosków i protokołów zmian, prac dodatkowych, nieprzewidzianych
- Wykonywanie innych zadań i czynności zleconych przez Kierownika JRP
ZAKRES ZADAŃ SPECJALISTY DS. OBSŁUGI FORMALNEJ I MONITORINGU
- Przestrzeganie procedur, instrukcji wdrażania i realizacji projektu w ramach Funduszu Spójności oraz Umowy o dofinansowanie
- Prowadzenie wymaganej sprawozdawczości Projektu, kompletowanie wymaganych dokumentów, opracowywanie raportów i sprawozdań, organizowanie ich zatwierdzania oraz przekazywania odbiorcom końcowym (Instytucja Wdrażająca itp.)
- Przygotowywanie dodatkowych raportów na potrzeby uprawnionych instytucji
- Zapewnienie wglądu w dokumentację związaną z realizacją Projektu uprawnionym osobom i instytucjom
- Weryfikacja formalna raportów Inżyniera Kontraktu
- Opracowanie planu promocji Projektu, koordynowanie prac związanych z informacją, promocją i wizualizacją Projektu
- Organizacja i podejmowanie działań we wszystkich obszarach realizacji Projektu, zmierzających do zapewnienia zgodności działań JRP z mającymi zastosowanie wytycznymi z zakresu działań promujących Projekt
- przygotowywanie pism, wniosków oraz innych dokumentów zleconych przez Kierownika JRP
- Bieżący monitoring realizacji zadań zgodnie z harmonogramami realizacji Projektu
- Wykonywanie innych zadań i czynności zleconych przez Kierownika JRP
RADCA PRAWNY
Radca Prawny sprawuje nadzór nad zachowaniem zgodności dokumentów z przepisami prawnymi i procedurami Unii Europejskiej oraz polskim prawem, przygotowuje analizy prawne w tym zakresie.